Få mere ud af din markedsføring med forbrugertyper
Når man laver markedsføring er det vigtigt, at man bruger den rigtige form for målrettede markedsføring. Man kan nemlig komme ud til folk, der er langt mere modtagelig overfor lige præcis dit produkt, hvis man altså har lavet sin research ordentligt og dybdegående.
En måde man kan lave god markedsføring på er ved hjælp af forbrugertyper. Forbruger typer beskriver forskellige typer af forbrugere, der altså reagerer forskelligt på forskellig markedsføring. Derfor kan det altså være rigtig smart at sætte sig ind i hvad forbrugertyper er, før man begynder at markedsføre.
Forbrugertyper i forskellige felter
Der er selvfølgelig forskellige slags forbruger typer alt efter hvilket forbrug vi snakker om. En dreng, der spiller computer, er måske virkelig idealistisk, når det kommer til hvilken konsol, han spiller på, men fløjtende ligeglad med hvad han putter ned i sin indkøbskurv, når han er ude at handle.
Det er derfor vigtigt først at karakterisere hvilken kategori dit produkt er inde for, for at skærpe fokusset på hvilken forbrugertype, du er ude efter.
Det kan selvfølgelig være svært at læse op på alt den her slags marketing, men det kan virkelig være det værd, og man kan komme til at se en stor stigning af interesserede købere ved at rette sin markedsføring efter bestemte forbrugere.
Placering af din butik
Det behøver ikke kun være marketing du bruger denne måde at kategorisere på. Der er nemlig et hav af mulighederne for, hvordan du kan optimere din virksomhed, når du er begynd at lave den her slags kategorisering.
For eksempel kan du vælge, hvor du gerne vil sætte din butik. Hvis du har en plan om at have et at sælge dine ting, kan det være en god idé at tænke over hvilke forbrugere, der vil komme der. Hvis du for eksempel sælger dyr vin, kan du med fordel opføre din butik et sted, hvor der er mange forbrugere, der går op i dyr vin.
Et sted med folk forbrugertyper, der gerne vil købe dyr vin, kan for eksempel være et område, hvor folk har mange penge. At gå op i dyr vin er oftest en ting, man gør, hvis man har penge nok. En stor familie, der lever på en løn, kan måske rigtig få råd til at samle på dyr vin. Af disse årsager er det altså rigtig vigtigt at kende sin forbruger og regne ud, før man laver marketing og så videre, hvem der vil købe produktet.